Οδήγηση με καμένο πολλαπλασιαστή - Τι πρέπει να γνωρίζεις

Οδήγηση με καμένο πολλαπλασιαστή – Τι πρέπει να γνωρίζεις

Η οδήγηση για πολλούς είναι στη καθημερινότητα τους όμως υπάρχουν αναπάντεχα περιστατικά και προβλήματα που μπορεί να εμφανιστούν. Ένα από αυτά τα προβλήματα είναι και ο καμένος πολλαπλασιαστής.

Σε αυτό το άρθρο θα εξετάσουμε τα βασικά σχετικά με την οδήγηση με καμένο πολλαπλασιαστή.

Τι είναι ο πολλαπλασιαστής και τι κάνει στο αμάξι;

Ο πολλαπλασιαστής στα αυτοκίνητα είναι γνωστός και ως γεννήτρια και χρησιμοποιείτε για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος κατά την λειτουργία του αυτοκινήτου. Η κύρια λειτουργία του πολλαπλασιαστή είναι να μετατρέπει τη μηχανική ενέργεια σε ηλεκτρικό ρεύμα και να τροφοδοτεί τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου όπως τα φώτα, τον κλιματισμό και άλλα.

Ο πολλαπλασιαστής είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της λειτουργίας του αυτοκινήτου και απαραίτητος για να διατηρήσει την μπαταρία φορτισμένη. Όταν δεν λειτουργεί σωστά θα δημιουργηθούν άμεσες δυσκολίες στην κίνηση του οχήματος.

Συμπτώματα καμένου πολλαπλασιαστή

 Τα συμπτώματα ενός καμένου πολλαπλασιαστή είναι κοινά και αρκετά εύκολα αναγνωρίσιμα. Ας τα δούμε παρακάτω:

# Δεν παίρνει μπρος το αυτοκίνητο

Η πιο συχνή ένδειξη ενός χαλασμένου πολλαπλασιαστή είναι η δυσκολία στην εκκίνηση του οχήματος. Αν ο κινητήρας είναι ζεστός αλλά το αμάξι δεν μπορεί να πάρει μπρος σημαίνει ότι δεν γίνεται σωστή ανάφλεξη λόγω του καμένου πολλαπλασιαστή και γι’ αυτό δυσκολεύεται.

# Ο κινητήρας σβήνει κατά την κίνηση του οχήματος

Ενώ πατάτε το γκάζι ο κινητήρας σβήνει ή κάνει σκασίματα. Και πάλι λόγω της μη σωστής ανάφλεξης το αυτοκίνητο δεν μπορεί να αποδώσει.

# Άναψε το λαμπάκι του κινητήρα

Όταν ενεργοποιηθεί η συγκεκριμένη λυχνία σημαίνει ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα στον κινητήρα. Μέσα σε αυτά περιλαμβάνεται και ο χαλασμένος πολλαπλασιαστής.

# Κενά στο ρελαντί

Εάν στον κινητήρα δεν γίνετε καλή ανάφλεξη, δεν θα λειτουργεί σωστά, θα τρέμει και θα δονείται στο ρελαντί – και θα τραντάζεται κατά την οδήγηση. Η μη σωστή ανάφλεξη επιβαρύνει απίστευτα τα εξαρτήματα του κινητήρα, γι’ αυτό σας συνιστούμε να εξετάσετε το όχημά σας το συντομότερο δυνατό αν παρατηρήσετε κάποιο από αυτά τα συμπτώματα.

# Μειωμένη ισχύς και αποδοτικότητα καυσίμου

Όταν τα μπουζί δεν λαμβάνουν αρκετή ηλεκτρική ενέργεια από τον πολλαπλασιαστή δεν θα μπορούν να κάνουν σπινθήρα ή θα υπάρχουν κενά. Όταν συμβαίνει αυτό, ο κινητήρας σας για να αντισταθμίσει την έλλειψη ισχύος καταναλώνει περισσότερο καύσιμο, γεγονός που αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου και μπορεί να καταστρέψει τα μπουζί. Προσέξτε λοιπόν την αργή επιτάχυνση και το ασυνήθιστο ρελαντί, καθώς όλα αυτά είναι συμπτώματα ενός κατεστραμμένου πολλαπλασιαστή.

Γίνεται οδήγηση με καμένο πολλαπλασιαστή; 

Αυτό σίγουρα δεν θα είναι το πιο ιδανικό σενάριο για το όχημα σας. Όταν δεν λειτουργεί ο πολλαπλασιαστής ξεκινά μια αλυσίδα συμβάντων στον κινητήρα που μόνο προβλήματα μπορεί να προκαλέσει:

  • Ο πολλαπλασιαστής δεν δίνει ρεύμα στα μπουζί και αυτά δεν παράγουν σπινθήρα.
  • Το καύσιμο που ψεκάζεται δεν μπορεί να καεί εφόσον δεν υπάρχει σπινθήρα
  • Το καύσιμο άκαυτο θα φτάσει στους κυλίνδρους
  • Έπειτα φτάνει στον καταλύτη και σταδιακά θα τον καταστρέψει
  • Στο μπλοκ κυλίνδρων το άκαυτο καύσιμο θα αναμειχθεί με το λάδι και θα το νοθεύσει ελαττώνοντας τις ιδιότητες του
  • Τα καλώδια φθείρονται επειδή εξακολουθούν να στέλνουν ρεύμα
  • Ο κινητήρας δονείται λόγω της κακής ανάφλεξης
  • Το πρόβλημα της πυροδότησης του άκαυτου καυσίμου μπορεί σταδιακά να καταστρέψει ολόκληρη τη μηχανή.

Στην ουσία δεν γνωρίζουμε πως μπορεί να αντιδράσει ο κινητήρας σε έναν καμένο πολλαπλασιαστή και το πόσο καιρό θα μπορούμε να οδηγούμε με καμένο πολλαπλασιαστή εξαρτάται από το πόσο άσχημη είναι η κατάσταση.

Εάν το αμάξι σας παίρνει μπρος και μπορείτε να το κινήσετε σας συμβουλεύουμε να μην το παρακάνετε γιατί μπορεί να προκαλέσετε εκτεταμένη ζημιά στον καταλύτη, στο μπλοκ κυλίνδρων και σε πολλά άλλα μέρη του κινητήρα.

Επίσης, το αραιωμένο λάδι μπορεί να προκαλέσει άλλα προβλήματα στο μπλοκ κυλίνδρων και στην κεφαλή του κινητήρα. Το νοθευμένο λάδι δεν θα λιπαίνει τα μέρη του κινητήρα όπως θα έπρεπε και τελικά θα υπερθερμανθεί και θα παρουσιάσει βλάβη. Μερικές φορές, η επισκευή του κινητήρα μετά από τέτοια συμβάντα είναι πολύ δαπανηρή.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *