Άσπρος καπνός από εξάτμιση diesel αυτοκινήτου
Ακόμα και ένας αρχάριος οδηγός χωρίς γνώσεις για το πως λειτουργούν τα αυτοκίνητα μπορεί να καταλάβει ότι ο καπνός δεν είναι ποτέ καλό σημάδι. Ο λευκός καπνός από την εξάτμιση μπορεί να είναι ένδειξη σοβαρού προβλήματος στον κινητήρα και το χρώμα υποδηλώνει την παρουσία υδρατμών.
Τι σημαίνει ο άσπρος καπνός σε diesel οχήματα;
Η πιο συνηθισμένη μορφή καπνού από μια εξάτμιση δεν είναι στην πραγματικότητα καν καπνός. Όταν ένας κρύος κινητήρας τίθεται σε λειτουργία, σύντομα αρχίζει να θερμαίνεται, και ένα υποπροϊόν αυτού είναι οι υδρατμοί.
Αυτό δημιουργεί συμπύκνωση μέσα στο σύστημα εξάτμισης ενώ στη συνέχεια θα μετατραπεί σε ατμό καθώς οι θερμοκρασίες μέσα στον κινητήρα αυξάνονται. Μόλις το αυτοκίνητο ζεσταθεί, ο ατμός αυτός εξατμίζεται σύντομα.
Ας δούμε τι μπορεί να ευθύνεται όταν υπάρχει έντονος άσπρος καπνός από την εξάτμιση:
# Νερό ή υγρασία στα καύσιμα
Το νερό μπορεί να έχει μπει στο σύστημα καύσης, όμως δεν μπορεί να καεί όπως το πετρέλαιο και αυτό προκαλεί τον λευκό καπνό κατά την εκκίνηση.
# Το αμάξι είναι κρύο
Τα diesel αυτοκίνητα διαθέτουν αντιστάσεις που βοηθούν στην εκκίνηση όταν ο κινητήρας είναι κρύος. Εάν δεν λειτουργούν σωστά μπορεί να δημιουργηθεί ο λευκός καπνός κατά την εκκίνηση.
# Δυσλειτουργία στο σύστημα καύσης
Εάν ο κινητήρας δεν καίει το πετρέλαιο σωστά, μπορεί να προκύψει λευκός καπνός. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε δυσλειτουργία των ενεργοποιητών, σε φθαρμένες βαλβίδες, ή σε προβλήματα με τον ψεκαστήρα.
# Φθαρμένη φλάντζα
Εάν υπάρχει μια ρωγμή στη φλάντζα, μπορεί να μπει νερό στον κινητήρα, το οποίο στη συνέχεια θα εξατμιστεί και θα προκαλέσει λευκό καπνό.
# Κακή ποιότητα καύσιμου
Το diesel που μπήκε στο ρεζερβουάρ είναι παλιό ή περιέχει ρύπους και είναι πιθανό να προκαλέσει λευκό καπνό.
# Προβλήματα με το turbo
Εάν το τούρμπο του αυτοκινήτου σας είναι φθαρμένο μπορεί να προκαλέσει το λευκό καπνό
Διαφορά καπνών: άσπρος, μαύρος και γαλάζιος
Τι σημαίνει ο μπλε καπνός από την εξάτμιση του αυτοκινήτου
Αν δείτε μπλε καπνό από την εξάτμιση του αυτοκινήτου σας, πιθανότατα θα συνοδεύεται από μια μυρωδιά καμένου. Σημαίνει ότι από κάπου μπαίνει λάδι στο σύστημα καύσης. Το λάδι του κινητήρα έχει σχεδιαστεί για να λιπαίνει τα κινούμενα μέρη και δεν πρέπει να εισέρχεται στο σύστημα καυσίμου, εφόσον πάντα το αυτοκίνητο λειτουργεί σωστά.
- Εάν έχετε κάνει πρόσφατα σέρβις: Μπορεί να έχει μπει πολύ λάδι στο σύστημα και αυτό το περιττό λάδι να καίγεται. Εάν ο καπνός σταματήσει μετά από λίγο, τότε δεν υπάρχει πρόβλημα.
- Σε αυτοκίνητο με πολλά χιλιόμετρα: Πιθανόν έχουν φθαρεί τα στεγανοποιητικά βαλβίδας και πάλι έχει εισχωρήσει λάδι στο σύστημα. Για να διορθωθεί αυτό θα πρέπει να αποσυναρμολογηθεί όλος ο κινητήρας και να ελεγχθούν όλες οι συνδέσεις.
Η καύση λαδιού σημαίνει επίσης ότι το σύστημα χρειάζεται περισσότερο λάδι από το κανονικό, επομένως καλό θα είναι να ελέγχετε τακτικά τη ράβδο μέτρησης και να αναπληρώνεται εφόσον είναι απαραίτητο. Αν η απώλεια λαδιού είναι σημαντική θα χρειαστεί να ελέγξει το όχημα σας ένας μηχανικός.
Τι σημαίνει ο γκρι καπνός από την εξάτμιση
Όπως ο μπλε καπνός έτσι και ο γκρίζος καπνός μπορεί να είναι σημάδι υπερβολικού λαδιού που καίγεται κάπου στον κινητήρα, όμως υπάρχουν και άλλες αιτίες:
- Ελλαττωματική βαλβίδα PCV: Μια από αυτές τις αιτίες μπορεί να είναι μια ελαττωματική βαλβίδα PCV της οποίας δουλειά είναι να ανασύρει το άκαυτο καύσιμο από το κάτω μέρος του κινητήρα προς το επάνω μέρος.Ο καπνός που θα προκληθεί από την ελλαττωματική βαλβίδα μπορεί ναφαίνεται σοβαρός, αλλά η επισκευή είναι ίσως η πιο εύκολη από όλα όσα έχουμε συναντήσει σε αυτό το άρθρο.
- Διαρροή υγρού κιβωτίου ταχυτήτων: Εάν οδηγείτε αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, τότε ένας άλλος λόγος για τον γκρίζο καπνό μπορεί να είναι ότι το υγρό κιβωτίου ταχυτήτων αναρροφάται στον κινητήρα μέσω διαρροής στο σύστημα.
Τι σημαίνει ο μαύρος καπνός από την εξάτμιση;
Ο μαύρος καπνός από την εξάτμιση συνήθως υποδηλώνει προβλήματα στη διαδικασία καύσης:
- Υπερβολική ποσότητα καυσίμου: Όταν υπάρχει περισσότερο καύσιμο απ’ ό,τι αέρας για την καύση, δημιουργείται μια κατάσταση πλούσιου μίγματος. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε φθαρμένους ψεκαστήρες ή σε βρώμικο φίλτρο αέρα.
- Πρόβλημα στο intercooler: Αν ο εναλλάκτης θερμότητας είναι μπλοκαρισμένος ή βρώμικος, μπορεί να μην ψύχει αποτελεσματικά τον αέρα που περνάει μέσα του οδηγώντας σε υπερθέρμανση και κακή καύση.
- Προβλήματα με το Τούρμπο: Ένα φθαρμένο τούρμπο μπορεί να μην παρέχει την απαραίτητη ποσότητα αέρα στον κινητήρα, προκαλώντας έτσι ανεπάρκεια στην καύση.
- Προβλήματα στο Σύστημα Ενέργειας: Όπως η αντλία καυσίμου ή οι αισθητήρες πίεσης καυσίμου, μπορεί να προκαλέσουν ανωμαλίες στην παροχή καυσίμου.
- Εσφαλμένες Ρυθμίσεις: Εάν οι ρυθμίσεις του κινητήρα δεν είναι σωστές, είτε λόγω παλαιότητας είτε λόγω προβλημάτων στον ηλεκτρονικό εγκέφαλο, μπορεί να οδηγήσει σε μαύρο καπνό.
Ο ρόλος της πλήρους καύσης στα diesel οχήματα
Η πλήρης καύση σε ένα diesel όχημα είναι ζωτικής σημασίας για την απόδοση, την αποτελεσματικότητα και την περιβαλλοντική επίδραση του οχήματος.
- Απόδοση: Μια πλήρης καύση σημαίνει ότι όλο το καύσιμο που εισέρχεται στην καμπίνα θα καεί αποτελεσματικά. Έτσι παράγεται η μέγιστη δυνατή ενέργεια από την κάθε σταγόνα καυσίμου, βελτιώνοντας την απόδοση του κινητήρα.
- Κατανάλωση Καυσίμου: Όταν ο κινητήρας καίει πλήρως τα καύσιμα, μειώνεται η κατανάλωση και το αυτοκίνητο γίνετε πιο οικονομικό.
- Περιβαλλοντική Επίδραση: Μια πλήρης καύση μειώνει τις εκπομπές ρύπων. Στην ανεπαρκή καύση θα δούμε τον μαύρο καπνό ο οποίος θα περιέχει τοξικές ουσίες.
- Διάρκεια Ζωής του Κινητήρα: Ένας κινητήρας που δεν καίει πλήρως τα καύσιμα μπορεί να συγκεντρώσει ανεπιθύμητες ουσίες που θα προκαλέσουν φθορά με τον καιρό.
- Υπερθέρμανση: του κινητήρα θα οδηγήσει σε βλάβες.
Συνεπώς, η πλήρης καύση είναι ζωτικής σημασίας για τη βέλτιστη λειτουργία ενός diesel κινητήρα.
Λόγοι ανεπαρκούς καύσης στα diesel οχήματα
Ανεπαρκής καύση σημαίνει ότι ο κινητήρας δεν καίει το καύσιμο πλήρως ή αποτελεσματικά, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη απόδοση, αυξημένη κατανάλωση καυσίμου και αυξημένες εκπομπές ρύπων.
- Κακή ποιότητα καυσίμου: Η χρήση καυσίμου χαμηλής ποιότητας θα προκαλέσει προβλήματα στην καύση.
- Ανεπαρκής Πίεση Καυσίμου: Οι βλάβες ή η φθορά στην αντλία καυσίμου μπορεί να μειώσουν την πίεση του καυσίμου, εμποδίζοντας το σωστό ψεκασμό και ατμοποίηση του καυσίμου.
- Βρώμικο ή Φραγμένο Σύστημα Εισαγωγής Αέρα: Ένα βρώμικο φίλτρο αέρα μπορεί να περιορίσει τη ροή του αέρα προς τον κινητήρα, εμποδίζοντας την ιδανική καύση.
- Φθορά Στον Κινητήρα: Φθαρμένοι δακτύλιοι ή βαλβίδες μπορούν να προκαλέσουν διαρροές στην καμπίνα καύσης, εμποδίζοντας την πλήρη καύση.
- Προβλήματα με τον Εγκέφαλο (ECU): Ο εγκέφαλος του οχήματος ελέγχει πολλά στοιχεία της καύσης. Εάν υπάρχει κάποια βλάβη ή δυσλειτουργία, μπορεί να επηρεάσει τη διαδικασία.
- Υγρασία στο Σύστημα Καυσίμου: Η υγρασία ή το νερό μπορεί να μειώσει την ποσότητα του καυσίμου που περνάει στο σύστημα
Πως περνάει το νερό στο σύστημα καυσίμου;
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι μέσω των οποίων μπορεί να περάσει νερό στο σύστημα καυσίμου ενός αυτοκινήτου. Ας τους δούμε παρακάτω:
- Συμπύκνωση: Σε περιοχές με μεγάλες διακυμάνσεις θερμοκρασίας μεταξύ νύχτας και ημέρας, μπορεί να δημιουργηθεί συμπύκνωση μέσα στο ρεζερβουάρ καυσίμου. Αυτό το νερό μπορεί στη συνέχεια να εισχωρήσει στο σύστημα καυσίμου.
- Νερό μέσα στο καύσιμο: Είναι πολύ πιθανό το καύσιμο να είναι αραιωμένο με νερό και έτσι να εισχώρησε στο σύστημα καυσίμου του αυτοκινήτου σας.
- Ελαττωματικό Καπάκι Ρεζερβουάρ: Ένα ελαττωματικό καπάκι ρεζερβουάρ μπορεί να είναι ο λόγος που μπήκε νερό είτε κατά το πλύσιμο του αυτοκινήτου είτε από τη βροχή.
- Διαρροές στο Σύστημα: Εάν υπάρχουν διαρροές στο σύστημα καυσίμου, μπορεί να εισχωρήσει υγρασία ειδικά αν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο σε χώρο με υγρασία για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Είναι σημαντικό να ελέγχετε τακτικά το σύστημα καυσίμου του αυτοκινήτου σας για την παρουσία νερού και να λαμβάνετε τα κατάλληλα μέτρα για την αφαίρεσή του, καθώς το νερό μπορεί να προκαλέσει σημαντικές βλάβες στον κινητήρα και στο σύστημα καυσίμου.
Έχω ένα Grand Cherokee, πετρέλαιο . Όταν δουλέψει στο ρελαντί περί τα 10 λεπτά ( συνήθως στο μποτιλιάρισμα) αρχίζει να βγάζει λευκό καπνό με μυρωδιά . Κάποιες φορές το κάνει κ στην όπισθεν . Με λίγα λόγια μπουκώνει. Μόλις τρέξω για πέντε λεπτά αποβάλει όλο τον καπνό. Ποτέ δεν βγάζει καπνό όταν είναι σε ταξίδι. Κάποιες φορές βγάζει καπνό μέσα στο καπό. Κάτω κ αριστερά από τον κινητήρα βλέποντας το αυτοκίνητο από μπροστά. Κανείς δεν βρήκε το λόγο κ δεν το διόρθωσε.