Συχνά προβλήματα στη Mercedes GLA και πώς αντιμετωπίζονται
Παρόλο που η Mercedes GLA είναι γνωστή ως ένα οικονομικό και μικρό SUV, η σειρά της Mercedes-Benz GLA παρουσιάζει περισσότερα προβλήματα από όσα θα περιμέναμε.
Κάποια βασικά προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί αφορούν το σύστημα υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης, το οποίο δεν λειτουργεί όπως θα έπρεπε, το σύστημα start/stop, υπάρχουν προβλήματα στο κιβώτιο ταχυτήτων, βλάβη στην αντλία νερού, τριβή ελαστικών, τυχαία αποφόρτιση της μπαταρίας, κροτάλισμα στα πίσω καθίσματα, δυσλειτουργία στο μάνταλο της πόρτας καυσίμου, προβλήματα στην κυλινδροκεφαλή, βλάβη στο PCV, σπασίματα οδηγών στην ηλιοροφή και ρήγματα στο παρμπρίζ.
Για να σας βοηθήσουμε να πάρετε την απόφαση σας αναλύσαμε όλα αυτά τα συνήθη προβλήματα και εξετάσαμε ορισμένες ανακλήσεις της Mercedes GLA που πρέπει να γνωρίζετε (ειδικά εάν έχετε ένα από αυτά τα μοντέλα).
Τα 12 πιο συχνά προβλήματα της Mercedes GLA
-
Αδυναμία λειτουργίας του συστήματος προειδοποίησης σύγκρουσης
Η Mercedes GLA δεν είναι το μόνο αυτοκίνητο με το εμβληματικό τρίστερο σήμα που αντιμετωπίζει αυτό το πρόβλημα – ο μεγαλύτερος αδελφός της, η GLE, αντιμετωπίζει επίσης προβλήματα με το σύστημα “Collision Prevention Assist Plus”.
Η GLA αντιμετωπίζει προβλήματα με το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης λόγω της υπερβολικής ευαισθησίας των αισθητήρων. Το σύστημα θα εκπέμψει ένα μήνυμα σφάλματος στον πίνακα οργάνων που θα αναφέρει: “Το Collision Prevention Assist Plus δεν λειτουργεί”.
Αυτό μπορεί να σταματήσει διάφορες λειτουργίες όπως η αυτόματη πέδηση για αποφυγή σύγκρουσης. Η λύση είναι μια αναβάθμιση του λογισμικού.
-
Το σύστημα Start/Stop δεν λειτουργεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές
Για μία ακόμα φορά, ένα χαρακτηριστικό της Mercedes βρίσκεται υπό αμφισβήτηση λόγω της υπερβολικής ευαισθησίας του συστήματος. Το σύστημα start/stop απαιτεί όλα να είναι σωστά ρυθμισμένα, ακόμα και η εξωτερική θερμοκρασία και υγρασία, κάτι που φαίνεται λίγο υπερβολικό.
Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν τη λειτουργία του ECO Start/Stop. Εξωτερική θερμοκρασία, εσωτερική θερμοκρασία, ρύθμιση του κλιματισμού, η κατάσταση της GLA.
Τα βασικότερα συστήματα start/stop που χρησιμοποιούνται από άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων λαμβάνουν υπόψη τους την κατάσταση της μπαταρίας και τη γωνία του οχήματος σε ανηφόρες ή κατηφόρες μόνο εάν το σύστημα δεν χρειάζεται να απενεργοποιήσει τον κινητήρα. Αυτή η λειτουργία είναι πολύ πρακτική, καθώς ορισμένοι ιδιοκτήτες GLA υποστηρίζουν ότι εξοικονομούν έως και 2 χιλιόμετρα ανά λίτρο στην πόλη, όταν το σύστημα λειτουργεί.
-
Προβλήματα με το κιβώτιο ταχυτήτων
Η GLA αντιμετωπίζει δύο συνηθισμένα προβλήματα με το κιβώτιο ταχυτήτων της, το εκνευριστικό μήνυμα «Reverse not possible» (δεν είναι εφικτή η όπισθεν) και το ότι μπαίνει νεκρά ενώ οδηγείτε.
Για πολλούς ιδιοκτήτες GLA, το μήνυμα “δεν είναι δυνατή η αντίστροφη κίνηση” είναι απλά μια προειδοποίηση που θα εξαφανιστή μετά από επανεκκίνηση, αλλά κάποιοι δεν είναι τόσο τυχεροί. Μερικοί οδηγοί παρατήρησαν απώλεια ισχύος και παραλείψεις ταχυτήτων όταν εμφανίστηκε το μήνυμα, ενώ ένας ιδιοκτήτης αναγκάστηκε να αντικαταστήσει ακόμη και ολόκληρο το κιβώτιο ταχυτήτων, με κόστος 10.000 ευρώ.
-
Βλάβη στην αντλία νερού
Η GLA είναι ένα από τα πολλά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν ηλεκτρική αντλία νερού για να ρυθμίζει τη ροή και τη θερμοκρασία του νερού του κινητήρα.
Περίπου στα 50.000 χιλιόμετρα πολλοί ιδιοκτήτες είδαν τον δείκτη θερμοκρασίας νερού να φτάνει στο κόκκινο, καθώς ο κινητήρας άρχισε να υπερθερμαίνεται.
Αυτό οφείλεται σε δυσλειτουργία της ηλεκτρικής αντλίας νερού, και αν το όχημα κινείτε με αυτό το πρόβλημα, μπορεί να προκαλέσει ζημιά στον κινητήρα και να χρειαστεί αντικατάστασή του.
Αυτό ήταν ένα συνηθισμένο πρόβλημα στα μοντέλα GLA250 και η μόνη λύση ήταν η αντικατάσταση της αντλίας νερού, με κόστος που ξεπερνά τα 2.000 ευρώ στη Mercedes.
-
Τριβή των ελαστικών
Οι ιδιοκτήτες των εκδόσεων AMG της GLA αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τις χαμηλές ταχύτητες και απότομες στροφές, κατά τις οποίες τα μπροστινά ελαστικά αρχίζουν να τρίβονται.
Αυτό συμβαίνει όταν η γωνία Ackerman μεταξύ του αριστερού και του δεξιού μπροστινού τροχού δεν διαφέρει πολύ, με αποτέλεσμα το ελαστικό να σύρεται ή να σπρώχνεται πάνω στο έδαφος.
Αυτό μπορεί να το αισθάνεστε ως τρέμουλο ή ως κάτι χαλαρό στο αυτοκίνητο, αλλά δεν είναι κάτι επικίνδυνο για το όχημα.
Η λύση είναι η τοποθέτηση ελαστικών με χαμηλότερη απόδοση, προκειμένου να διευκολυνθεί η ολίσθηση σε χαμηλές ταχύτητες, αλλά αυτό μειώνει την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε υψηλότερες ταχύτητες.
-
Τυχαία αποφόρτιση της μπαταρίας
Η GLA αντιμετωπίζει επίσης προβλήματα με την τυχαία αποφόρτιση της μπαταρίας, όπως και πολλά άλλα σύγχρονα οχήματα που είναι εξοπλισμένα με πολλά ηλεκτρονικά συστήματα. Το Ford Edge είναι ένα ξεκάθαρο παράδειγμα αυτού του προβλήματος.
Σε ορισμένους ιδιοκτήτες, η βοηθητική μπαταρία αντικαταστάθηκε μέχρι και τρεις φορές μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια, ενώ η μόνη λειτουργία της ήταν να τροφοδοτεί τα ηλεκτρονικά στοιχεία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Μια ενημέρωση βοήθησε στην αύξηση της διάρκειας ζωής της βοηθητικής μπαταρίας – πρέπει να απενεργοποιήσετε όλα τα ηλεκτρονικά όταν το όχημα είναι απενεργοποιημένο για να δείτε τη διαφορά.
-
Κρότος στα πίσω καθίσματα
Τίποτα δεν ενοχλεί τους επιβάτες ενός οχήματος τόσο όσο ένα κρότος στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, και η Mercedes GLA μπορεί να παρουσιάσει ένα έντονο κρότο που προέρχεται από τα πίσω καθίσματα.
Το μάνταλο που στηρίζει τις πλάτες των πίσω καθισμάτων δεν εφαρμόζει σωστά στον μηχανισμό, με αποτέλεσμα να ακούγεται αυτός ο κρότος στον μηχανισμό ασφάλισης. Μια γρήγορη λύση είναι να χρησιμοποιήσετε μονωτική ταινία στο δακτύλιο του μάνταλου.
Ένα άλλο πρόβλημα αφορά μια καλωδίωση κάτω από τα πίσω καθίσματα που δεν είναι σωστά στερεωμένη, και μπορεί να προκαλέσει επίσης διάφορους ήχους.
-
Πρόβλημα με τον μηχανισμό από το πορτάκι του ρεζερβουάρ καυσίμου
Η Mercedes GLA δεν διαθέτει τον παλιό μηχανισμό της πόρτας του ρεζερβουάρ καυσίμου με καλώδιο, αλλά χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρικό μηχανισμό.
Υπάρχουν κάποια προβλήματα με ορισμένα από τα μοντέλα GLA: ο ηλεκτρικός μηχανισμός σταματά να λειτουργεί και δεν κλειδώνει ή δεν απελευθερώνει την πόρτα του ρεζερβουάρ καυσίμου.
Αυτό μπορεί να δημιουργήσει δύο προβλήματα: είτε κάποιος μπορεί εύκολα να ανοίξει το ρεζερβουάρ καυσίμου του GLA σας και να προκαλέσει ζημιά, είτε δεν θα μπορείτε να ανοίξετε το πορτάκι και να βάλετε βενζίνη.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το κουμπί έκτακτης ανάγκης απελευθέρωσης της πόρτας, αλλά αυτό απαιτεί κάποια αποσυναρμολόγηση του εσωτερικού του πορτμπαγκάζ.
Θα πρέπει να αφαιρέσετε το αριστερό πίσω εσωτερικό πάνελ ακριβώς πίσω από το πίσω φανάρι και να αφαιρέσετε ένα τετράγωνο κομμάτι αφρού στο εσωτερικό του εσωτερικού φτερού κοντά στο πίσω φανάρι.
Όταν αφαιρεθεί ο αφρός, θα έχετε οπτική επαφή με το μικρό κόκκινο κουμπί απελευθέρωσης του μηχανισμού που μπορείτε να πιέσετε για να ανοίξετε την πόρτα του ρεζερβουάρ καυσίμου.
-
Πρόβλημα με την κεφαλή του κινητήρα
Υπήρχαν πολλά αυτοκίνητα Mercedes GLA που κατασκευάστηκαν με κεφαλές κινητήρα χαμηλής ποιότητας. Πολλοί ιδιοκτήτες GLA ήρθαν αντιμέτωποι με την ένδειξη ελέγχου κινητήρα στον πίνακα οργάνων τους περίπου στα 35.000 χιλιόμετρα.
Όταν πήγαν τα οχήματα για έλεγχο, τα συνεργεία της Mercedes τους ενημέρωσαν ότι η κεφαλή του κινητήρα και ορισμένοι εγχυτήρες καυσίμου έπρεπε να αντικατασταθούν. Ευτυχώς αυτό υπήρχε στην εγγύηση της GLA, οπότε δεν επιβάρυνε οικονομικά τους ιδιοκτήτες.
-
Βλάβη της βαλβίδας PCV
Σε μοντέλα πρώτης γενιάς, από το 2014 έως το 2020, υπήρχε πρόβλημα με τη βαλβίδα PCV του κινητήρα, με αποτέλεσμα να συσσωρεύεται λάδι στην εισαγωγή του κινητήρα.
Η δουλειά της βαλβίδας PCV (Positive Crankcase Ventilation) είναι να αφαιρεί τα ανεπιθύμητα αέρια από τον κάδο του κινητήρα. Με την GLA, υπήρχε κάποιο πρόβλημα με το διάφραγμα στο εσωτερικό της βαλβίδας, με αποτέλεσμα την διαρροή λαδιού.
Αν και μπορεί να μην ακούγεται σαν ένα μεγάλο ζήτημα, το λάδι μπορεί να προκαλέσει βλάβες στα πλαστικά μέρη και να οδηγλήσει σε συσσώρευση άνθρακα στις βαλβίδες εισαγωγής που αργότερα θα έχει σαν αποτέλεσμα την χειρότερη απόδοση του κινητληρα και αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου.
-
Μοντέλα με ηλιοροφή αντιμετωπίζουν προβλήματα
Τα μοντέλα GLA που είναι εξοπλισμένα με ηλιοροφή αντιμετωπίζουν ένα πρόβλημα με την ράγα του οδηγού για την ηλιοροφή. Αυτή η ράγα, κατασκευασμένη από πλαστικό, με την πάροδο του χρόνου ενδέχεται να σπάσει.
Όταν συμβεί αυτό, η ηλιοροφή δεν σφραγίζει πλέον στεγανά, επιτρέποντας στη βροχή ή το χιόνι να εισέλθουν στην καμπίνα μέσω μιας σχισμής που δημιουργείται από τη ράγα του οδηγού.
Τα ανταλλακτικά δεν είναι ακριβά, κοστίζουν περίπου 20 ευρώ για ένα ζεύγος, αλλά η εργασία είναι αρκετά μεγάλη. Απαιτείται η αφαίρεση ολόκληρης της επένδυσης της οροφής και η αποσυναρμολόγηση της ηλιοροφής.
-
Ρωγμές στο παρμπρίζ
Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν προβλήματα με το παρμπρίζ των οχημάτων τους να ραγίζει χωρίς αιτία ή με προφανή αιτία. Το Subaru Crosstrek είναι ένα από τα αυτοκίνητα που πλήττονται ιδιαίτερα από αυτό το θέμα, και το GLA δεν αποτελεί εξαίρεση.
Ορισμένοι αντιπρόσωποι της Mercedes ανέφεραν ότι αυτό οφείλεται σε κακή εγκατάσταση και ότι το τζάμι έχει επαφή με το αμάξωμα του οχήματος σε ένα συγκεκριμένο σημείο, προκαλώντας το παρμπρίζ να ραγίσει.
Η μόνη λύση είναι η αντικατάσταση του παρμπρίζ, ώστε να διασφαλιστεί δεν έρχεται σε επαφή με το αμάξωμα του οχήματος.
Ανακλήσεις για τη Mercedes Benz GLA 180
Αν και οι ανακλήσεις βοηθούν στην επίλυση των προβλημάτων του οχήματος, υπάρχει ακόμα η πιθανότητα ότι σε μερικά αυτοκίνητα δεν έχουν αντιμετωπιστεί ποτέ.
Αν είστε ήδη κάτοχος ενός GLA, θα πρέπει να πάτε με το όχημά σας σε έναν εξειδικευμένο αντιπρόσωπο της Mercedes-Benz ή σε έναν αξιόπιστο μηχανικό το συντομότερο δυνατό για να αντιμετωπίσετε αυτά τα ζητήματα.
-
Ανάκληση του 2015
Τα μοντέλα GLA250 και 250 4Matic του 2015 παρουσιάζουν ζημιές από ελαττωματικές συγκολλήσεις στους εκκεντροφόρους άξονες εισαγωγής και εξαγωγής, με αποτέλεσμα να προκαλείται πιθανή ζημιά και βλάβη στον κινητήρα.
-
Ανάκληση του 2018
Τα οχήματα που κατασκευάστηκαν από το 2015 έως το 2018 δεν είχαν επαρκή γείωση στα ηλεκτρονικά του τιμονιού, με αποτέλεσμα να μην λειτουργεί σωστά ο μπροστινός αερόσακος του οδηγού.
-
Ανάκληση του 2019
Τα οχήματα με μοντέλο από το 2013 έως το 2017 παρουσιάζουν ένα λογισμικό πρόβλημα που μπορεί να οδηγήσει σε απόκλιση της ημερομηνίας και της ώρας που δίνονται στο κέντρο κλήσης έκτακτης ανάγκης μέσω του eCall από την πραγματική ώρα και να μεταδίδει λανθασμένες πληροφορίες για την τοποθεσία.
-
Ανάκληση του 2021
Στα μοντέλα GLA250 από το 2015 έως το 2020 που είναι εξοπλισμένα με πανοραμική ηλιοροφή, το μπροστινό πάνελ μεταξύ της ηλιοροφής και του παρμπρίζ ενδέχεται να μην είναι σωστά συγκολλημένο και να αποκολληθεί, δημιουργώντας κίνδυνο στο δρόμο. Επίσης, τα μοντέλα από το 2016 έως το 2021 έχουν ένα λογισμικό πρόβλημα που μπορεί να προκαλέσει απόκλιση στην ημερομηνία και την ώρα που παρέχεται στο κέντρο κλήσης έκτακτης ανάγκης μέσω του eCall.
-
Ανάκληση του 2022
Σε οχήματα μοντέλου από το 2017 έως το 2022, υπάρχει πιθανότητα σφάλματος στο λογισμικό της κάρτας SIM επικοινωνίας κινητής τηλεφωνίας, με αποτέλεσμα να προκαλούνται αποτυχίες στο δίκτυο και να μην λειτουργεί σωστά η λειτουργία eCall. Επίσης, σε οχήματα μοντέλου από το 2018 έως το 2021, λόγω σφάλματος λογισμικού, η κάμερα οπισθοπορείας ενδέχεται να μην εμφανίζει εικόνα στην οθόνη ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Mercedes GLA περιλαμβάνουν ανακλήσεις λόγω τεχνικών προβλημάτων, όπως ελαττωματικές συγκολλήσεις, λογισμικά προβλήματα και άλλα. Η ποιότητα και η αξιοπιστία της δεν είναι στα επίπεδα άλλων ευρωπαϊκών μαρκών όπως η Audi και η BMW στην κατηγορία των μικρών premium SUV.
Αν έχτε μια Mercedes GLA, συνίσταται να επισκεφθείτε μια εξουσιοδοτημένη αντιπροσωπεία της Mercedes για έλεγχο πιθανών ανακλήσεων που δεν έχουν επιλυθεί. Εάν ενδιαφέρεστε για μια μεταχειρισμένη Mercedes GLA, ζητήστε μια πλήρη έκθεση ιστορικού οχήματος και αποφύγετε μοντέλα με εκκρεμείς ανακλήσεις.
Ελπίζουμε ότι αυτές οι πληροφορίες θα σας βοηθήσουν να πάρετε μια ενημερωμένη απόφαση για την αγορά ή την κατοχή ενός οχήματος Mercedes GLA.