Mini Cooper Countryman : Προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες
Το 2011, η αγορά υποδέχτηκε το MINI Cooper Countryman, το οποίο είναι η εκδοχή SUV της σειράς MINI Cooper και διακρίνεται για τις μεγαλύτερες διαστάσεις του έναντι του μικρότερου Mini.
Χαρακτηριστικά, το Countryman διαθέτει τετρακίνηση και ευελιξία στις δύσκολες χειμερινές συνθήκες καθώς επίσης και τέσσερις πόρτες και πιο ευρύχωρο εσωτερικό.
Στη συνέχεια του άρθρου, θα εξετάσουμε ορισμένα προβλήματα και ζητήματα που έχουν παρατηρηθεί από ιδιοκτήτες του MINI Countryman στις τελευταίες δύο γενιές.
# Προβλήματα στο στήριγμα του κινητήρα
Το MINI Countryman της δεύτερης γενιάς, γνωστό και ως F60, έχει αντιμετωπίσει θέματα με τα στηρίγματα του κινητήρα σε πρώιμο στάδιο.
Σε πολλά μοντέλα της σειράς F-Series του MINI, οι βάσεις του κινητήρα βγαίνουν off συχνά. Μερικά διαρκούν λιγότερο από 50.000 χιλιόμετρα, ενώ άλλα φτάνουν έως και 90.000 χιλιόμετρα. Στα μοντέλα με υψηλότερα χιλιόμετρα, παρατηρείται επίσης φθορά στα κάτω στηρίγματα.
Τα σημάδια προβλήματος περιλαμβάνουν:
– Διαρροές
– Θόρυβοι από το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου
– Υπερβολικές δονήσεις
– Έντονη κίνηση του κινητήρα
Ένας ιδιοκτήτης περιέγραψε την εμπειρία του λέγοντας:
«Αγόρασα το Countryman S του 2018 με μόλις 58 χιλιάδες χιλιόμετρα. Στη διάρκεια του τακτικού σέρβις (ενώ το αυτοκίνητο ήταν ακόμη υπό εγγύηση), διαπιστώθηκε ότι το πάνω στήριγμα του κινητήρα είχε ραγίσει και διέρρεε υγρό. Η επισκευή κόστισε 1500 ευρώ».”
Η αγορά των βάσεων κινητήρα του Countryman μέσω διαδικτύου είναι δυνατή με περίπου 200 ευρώ, και η εγκατάστασή τους μπορεί να γίνει από εξειδικευμένο μηχανικό για περαιτέρω οικονομία.
Εκτός από τα θέματα στήριξης του κινητήρα, τα μοντέλα του Countryman δεύτερης γενιάς έχουν καταγράψει βελτιωμένη αξιοπιστία σε σύγκριση με τα προηγούμενα μοντέλα. Αυτό οφείλεται στη χρήση της ίδιας πλατφόρμας και συστήματος μετάδοσης κίνησης με τη δεύτερη γενιά του BMW X1, το οποίο επίσης αποδείχθηκε αρκετά αξιόπιστο.
# Προβλήματα με το PCV
Ιδιοκτήτες του MINI Countryman πρώτης γενιάς έχουν αναφέρει συχνά προβλήματα με το σύστημα PCV (θετικός εξαερισμός στροφαλοθάλαμου).
Ένα κοινό θέμα είναι η βλάβη του διαφράγματος PCV, η οποία συχνά προκαλεί ασυνήθιστους θορύβους και διαρροές.
Τα κύρια σημάδια περιλαμβάνουν:
– Θόρυβος σφυρίγματος ή κλαψούρισμα
– Σφάλματα κωδικών ανάφλεξης
– Ενεργοποίηση ελέγχου κινητήρα
– Αυξημένη κατανάλωση λαδιού
– Διαρροές λαδιού
– Μυρωδιά καυσαερίων ή λαδιού
– Δυσκολία στο ρελαντί
Η αλλαγή του διαφράγματος PCV συνήθως λύνει αυτά τα προβλήματα, αλλά μπορεί να απαιτηθεί και η αντικατάσταση του καλύμματος της βαλβίδας, αυξάνοντας το κόστος επισκευής.
Ένας ιδιοκτήτης ανέφερε:
«Έχω ένα MCS Countryman του 2012 με κινητήρα N18. Έχω αλλάξει δύο φορές το ενσωματωμένο διάφραγμα της βαλβίδας PCV λόγω διαρροής λαδιού από σκίσιμο. Τώρα, η βαλβίδα συνεχίζει να διαρρέει αναθυμιάσεις με έντονη μυρωδιά βενζίνης, που εισέρχονται στο σύστημα κλιματισμού.»
# Προβλήματα με την τουρμπίνα
Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας N18 των 1,6 λίτρων του Mini Countryman πρώτης γενιάς αντιμετώπισε αρκετές βλάβες στην τουρμπίνα σε πρώιμο στάδιο.
Τα μοντέλα Countryman S και JCW από το 2011 έως το 2016 επηρεάστηκαν από αυτό το ζήτημα. Η MINI προσέφερε επέκταση της εγγύησης της τουρμπίνας σε 10 χρόνια ή 120.000 μίλια.
Ένα συνηθισμένο σημείο αποτυχίας ήταν οι βαλβίδες αποβλήτων της τουρμπίνας που δεν έκλειναν σωστά, μειώνοντας την ώθηση και την ισχύ του κινητήρα. Συχνά παρουσιάζονταν επίσης βλάβες στις βαλβίδες εκτόνωσης.
Τα κύρια συμπτώματα περιελάμβαναν:
– Φως προειδοποίησης κινητήρα στον πίνακα οργάνων του καντράν
– Καπνός από την εξάτμιση
– Διαρροές στη γραμμή λαδιού
– Ανεπαρκής λειτουργία του κινητήρα
– Μειωμένη ισχύς
– Θόρυβοι από την τουρμπίνα
– Κροταλίσματα από το wastegate της τουρμπίνας κατά την εκκίνηση
Ένας ιδιοκτήτης περιέγραψε την εμπειρία του λέγοντας:
«Το Mini Countryman μου του 2012 με λιγότερο από 80.000 χιλιόμετρα παρουσίασε βλάβη στον κινητήρα, η οποία εντοπίστηκε από τον αντιπρόσωπο ως αποτυχία της τουρμπίνας, με κόστος επισκευής 5700 ευρώ.»
Ένα ανταλλακτικό OEM τουρμπίνα κοστίζει περίπου 1.000 ευρώ, ενώ η εργασία επισκευής σε έναν ανεξάρτητο ειδικό της BMW ή της MINI είναι πιο οικονομική. Πολλοί λάτρεις του DIY επιλέγουν να κάνουν τις επισκευές μόνοι τους για να εξοικονομήσουν ακόμα περισσότερα χρήματα.
# Ζητήματα με την αλυσίδα χρονισμού
Πολλοί κάτοχοι Mini Countryman πρώτης γενιάς αντιμετώπισαν προβλήματα με την αλυσίδα χρονισμού των οχημάτων τους.
Τα πρώτα μοντέλα είχαν πλαστικούς οδηγούς για την αλυσίδα χρονισμού, οι οποίοι υπέστησαν εύκολα φθορά και αποσύνθεση.
Σε περίπτωση που η αλυσίδα έσπαγε, κατέληγε να εκτοξεύει συντρίμμια στο δοχείο λαδιού, προκαλώντας σοβαρές βλάβες στον κινητήρα. Μια χαλαρή αλυσίδα χρονισμού μπορούσε επίσης να επηρεάσει τη διαδικασία καύσης και να προκαλέσει ζημιά στις βαλβίδες και τα έμβολα.
Κύρια συμπτώματα περιλαμβάνουν:
– Κροτάλισμα
– Εντεινόμενος θόρυβος κατά την ανύψωση στροφών
– Σφάλματα λειτουργίας
– Φως προειδοποίησης κινητήρα στον πίνακα οργάνων
– Δυσκολία εκκίνησης
Ένας ιδιοκτήτης ανέφερε στην ιστοσελίδα της NHTSA:
“Πρόσφατα, απέκτησα ένα μεταχειρισμένο Mini Cooper Countryman του 2012. Μετά από 84 ημέρες χρήσης, ενώ οδηγούσα, ο κινητήρας ξαφνικά σταμάτησε να λειτουργεί ενώ βρισκόμουν στον δρόμο. Όταν το πήγα στον αντιπρόσωπο, ενημερώθηκα ότι η βλάβη οφειλόταν σε θραύση της αλυσίδας χρονισμού, προκαλώντας σοβαρή ζημιά στον κινητήρα. Τώρα, αντιμετωπίζω το κόστος αντικατάστασης του κινητήρα.”
Ο τεντωτήρας της αλυσίδας χρονισμού αναβαθμίστηκε το 2015 για τα μοντέλα του 2016, κάνοντας τα νεότερα οχήματα λιγότερο επιρρεπή σε τέτοιου είδους προβλήματα. Ωστόσο, στα παλαιότερα μοντέλα με περισσότερα χιλιόμετρα, συνιστάται η προληπτική αντικατάσταση των οδηγών και της αλυσίδας, για να αποφευχθούν μελλοντικές βλάβες.
Επιπλέον, συνιστάται η τακτική αλλαγή λαδιού κάθε 5.000 μίλια και ο έλεγχος της αλυσίδας χρονισμού, ώστε να προλαμβάνονται πρόωρες φθορές.
# Αντιμετώπιση Βλαβών Θερμοστάτη
Ένα συχνό πρόβλημα στο MINI Countryman πρώτης γενιάς είναι η πρόωρη αποτυχία του θερμοστάτη.
Το περίβλημα του θερμοστάτη, κατασκευασμένο από πλαστικό, με τον καιρό γίνεται εύθραυστο και μπορεί να ραγίσει, προκαλώντας διαρροές ψυκτικού υγρού. Υπάρχουν επίσης περιπτώσεις που ο θερμοστάτης κολλάει ανοιχτός, δυσχεραίνοντας την ομαλή θερμοκρασία λειτουργίας του οχήματος.
Επίσης, τα περισσότερα εξαρτήματα του συστήματος ψύξης του Countryman, όπως δοχεία, δεξαμενές και σωληνώσεις, είναι κατασκευασμένα από πλαστικό, το οποίο με τον καιρό μπορεί να ραγίσει και να διαρρεύσει. Αυτό αποτελεί ένα συνηθισμένο ζήτημα σε πολλά μοντέλα της MINI και της BMW.
Η ηλεκτρική αντλία νερού επίσης είναι επιρρεπής σε βλάβες, που μπορούν να οδηγήσουν σε υπερθέρμανση του κινητήρα.
Δύο ιδιοκτήτες περιέγραψαν τις εμπειρίες τους με το σύστημα ψύξης:
«Αντικατέστησα το περίβλημα και τον ίδιο τον θερμοστάτη, τον σωλήνα νερού, την αντλία νερού, τη μίζα (η οποία επηρεάστηκε από τη διαρροή), τον αισθητήρα O2 και το παρέμβυσμα εισαγωγής. Ήταν ακριβή επισκευή, αλλά το R60 μου είχε 140.000 χιλιόμετρα και υπέστη ακραίες καιρικές συνθήκες».
«Ο θερμοστάτης του αισθητήρα θερμοκρασίας είναι συχνό πρόβλημα στους κινητήρες N14 και N18. Ο δικός μας αντικαταστάθηκε σε διάφορα χιλιόμετρα, στα 4, 30 και 48 χιλιάδες».
Η εναλλαγή του θερμοστάτη, της αντλίας νερού, καθώς και των σωληνώσεων του συστήματος ψύξης, αποτελεί ένα στάνταρ στοιχείο συντήρησης για κάθε οχήμα. Παρ’ όλα αυτά, στα παλαιότερα μοντέλα MINI Countryman φαίνεται πως αυτές οι ανάγκες εμφανίζονται πιο συχνά και νωρίτερα από ό,τι συνήθως, αυξάνοντας το κόστος και την ανάγκη για συχνότερες επισκευές.
# Ζητήματα με την Αντλία Καυσίμων
Στις αρχικές εκδόσεις του Mini Cooper Countryman S, παρατηρήθηκαν αρκετές περιπτώσεις πρόωρων βλαβών στην αντλία καυσίμου.
Οι βλάβες αυτές επηρεάζουν κυρίως την υψηλής πίεσης αντλία καυσίμου (HPFP) των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων N18 στα μοντέλα του Countryman S των ετών 2011 και 2012.
Η HPFP υποβλήθηκε σε αναβάθμιση το επόμενο έτος, με αποτέλεσμα τη μείωση των συχνών βλαβών. Παρ’ όλα αυτά, η αντλία μπορεί να εξακολουθεί να αποτυγχάνει μετά από χρήση 80.000 έως 100.000 χιλιομέτρων.
Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας N16 των συμβατικών Countryman μοντέλων μπορεί επίσης να εμφανίσει προβλήματα χαμηλής πίεσης στην αντλία καυσίμου, αλλά με μικρότερη συχνότητα.
Τα κυριότερα συμπτώματα βλαβών της αντλίας καυσίμου περιλαμβάνουν:
– Δυσκολία στην εκκίνηση κατά τις κρύες εκκινήσεις
– Αναγκαστική ακινητοποίηση του οχήματος
– Απότομη διακοπή λειτουργίας του κινητήρα μετά την εκκίνηση
– Απρόσμενη καθυστέρηση στην απόκριση του κινητήρα
– Φωτεινή ένδειξη ελέγχου κινητήρα
– Εμφάνιση μηνύματος σφάλματος ‘Δυσλειτουργία κινητήρα, μειωμένη ισχύς’
Ένας ιδιοκτήτης ανέφερε σε διαδικτυακό φόρουμ:
«Αντιμετωπίζω κάποια ζητήματα με το Countryman S All4 του 2011. Το όχημα εμφανίζει τον κωδικό P15DF, δυσκολεύεται να ξεκινήσει σε χαμηλές θερμοκρασίες, δεν λειτουργεί ομαλά στην εκκίνηση, αλλά μόλις ζεσταθεί φαίνεται να λειτουργεί κανονικά. Μερικές φορές όμως λειτουργεί με μειωμένη ισχύ και εμφανίζεται προειδοποίηση για μειωμένη ισχύ λόγω δυσλειτουργίας του κινητήρα».
Η MINI επέκτεινε την εγγύηση της HPFP για τα μοντέλα Countryman S του 2011-2012 σε 10 χρόνια ή 120.000 χιλιόμετρα, αλλά αυτή η εγγύηση έχει πλέον λήξει.
Η επισκευή ή αντικατάσταση της αντλίας καυσίμου υψηλής πίεσης μπορεί να είναι ένα ακριβό εγχείρημα, με κόστος που ξεκινάει από μερικές εκατοντάδες ευρώ. Τιμές για την αντλία HPFP μπορεί να ξεκινούν από περίπου 300 ευρώ, αλλά η τελική τιμή ενδέχεται να είναι υψηλότερη ανάλογα με τον αντιπρόσωπο ή τον ειδικό μηχανικό.»
# Προβλήματα Διαρροής Σωληνοειδούς Αντλίας Λαδιού
Είναι συχνό φαινόμενο τόσο στο Countryman όσο και στο Countryman S να παρουσιάζουν διαρροές λαδιού, οι οποίες οφείλονται σε ζημιά του σωληνοειδούς της αντλίας λαδιού στο δοχείο λαδιού. Αυτό το ζήτημα εμφανίζεται κυρίως στα μοντέλα των ετών 2011 έως 2013.
Με τον καιρό, η διαρροή λαδιού μπορεί να προκαλέσει βλάβες στην κοντινή καλωδίωση και να δημιουργήσει ηλεκτρικά προβλήματα στην ECU. Σε περιπτώσεις, απαιτήθηκε ακόμα και η αντικατάσταση της ECU, ή της DME όπως την αποκαλεί η MINI, λόγω της ζημιάς από τη διαρροή λαδιού.
Ένας ιδιοκτήτης μοιράστηκε την εμπειρία του λέγοντας:
«Κατευθύνθηκα στο συνεργείο για να ελέγξω μία διαρροή λαδιού από τη φλάντζα του δοχείου λαδιού, όπως μου είχε επισημάνει ο ανεξάρτητος μηχανικός της Mini κατά την τελευταία αλλαγή λαδιού.»
«Τελικά, απαιτήθηκε η αντικατάσταση του ηλεκτρομαγνητικού της αντλίας λαδιού και η αντικατάσταση της καλωδίωσης, λόγω της διαρροής λαδιού. Η διαρροή δεν ήταν αρκετά μεγάλη για να αφήσει ορατά σημάδια, αλλά ανησυχούσα ότι με τον χρόνο θα γινόταν πιο σοβαρή.»
Το 2012, η MINI εξέδωσε ένα Τεχνικό Δελτίο Υπηρεσίας (TSB) για αυτό το ζήτημα, επεκτείνοντας τις αναθεωρήσεις για να περιλαμβάνουν αυτοκίνητα κατασκευασμένα μέχρι τον Ιανουάριο του 2013.
Τα νεότερα μοντέλα ενδέχεται να εμφανίσουν παρόμοιες διαρροές λαδιού με την πάροδο του χρόνου. Είναι σημαντικό να ελέγχεται έγκαιρα για διαρροές ή απώλεια λαδιού, για να αποτρέψετε πιο σοβαρά και δαπανηρά προβλήματα στο μέλλον.”
Ακολουθεί μια εντελώς διαφορετική και μεταφρασμένη εκδοχή του αρχικού κειμένου στα Ελληνικά, με επαγγελματικό και τοπικό ύφος:
# Πρόωρη Φθορά Μπουζιών
Σε αρκετούς κατόχους του MINI Countryman, οι αντιπρόσωποι έχουν συστήσει την αντικατάσταση των μπουζί πριν από το προβλεπόμενο διάστημα συντήρησης.
Συγκεκριμένα, το υπερτροφοδοτούμενο Countryman S απαιτεί νέα μπουζί κάθε 60.000 χιλιόμετρα, ενώ το μοντέλο JCW απαιτεί αλλαγή κάθε 30.000 χιλιόμετρα.
Οι κάτοχοι του μοντέλου μοιράζονται τις εμπειρίες τους:
«Στο τελευταίο σέρβις του 2014 CM JCW μου, μου ανέφεραν ότι χρειάζομαι νέα μπουζί. Η CM μου δεν είναι καν ένα χρόνο παλιά και ήδη έχω διανύσει μόλις 40.000 χιλιόμετρα, αν και για τα JCW το συνιστώμενο διάστημα είναι 50.000 χιλιόμετρα. Τα μπουζί που αφαιρέθηκαν φαίνονταν καλά, χωρίς έντονη συσσώρευση άνθρακα ή ιδιαίτερη οσμή».
«Αντικατέστησα τα μπουζί και ένα πηνίο ανάφλεξης στα 49.300 χιλιόμετρα, λίγο αφότου το αυτοκίνητο παρουσίασε ακινητοποίηση σε απόσταση 180 μέτρων από το σπίτι».
«Στην τελευταία αλλαγή λαδιών του 2011 CM μου, μου συνέστησαν αντικατάσταση των μπουζί. Το αυτοκίνητό μου έχει μόλις λίγο παραπάνω από 24 χιλιόμετρα, κάτι που μου φάνηκε περίεργο».
Τα σημάδια φθοράς σε ένα μπουζί περιλαμβάνουν:
– Λάθη στη λειτουργία του κινητήρα
– Χειρότερη οικονομία καυσίμου
– Μείωση της ισχύος
– Μολυσμένα μπουζί
– Φωτεινή ένδειξη ελέγχου κινητήρα
Ελαττωματικά πηνία ανάφλεξης μπορούν επίσης να εκδηλώσουν παρόμοια συμπτώματα με τα φθαρμένα μπουζί, επομένως απαιτείται έλεγχος και ενδεχομένως αντικατάστασή τους.
Η αγορά υψηλής ποιότητας μπουζιών με τις κατάλληλες προδιαγραφές δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 50 ευρώ για τέσσερα, ενώ τα επίσημα σετ της MINI κυμαίνονται γύρω στα 100 ευρώ. Οποιοσδήποτε ειδικός μηχανικός θα πρέπει να είναι σε θέση να τα αντικαταστήσει σε λιγότερο από μια ώρα, καθώς και να ελέγξει τα πηνία ανάφλεξης για πιθανή ανάγκη αντικατάστασης.
# Προβλήματα Συμπλέκτη
Το χειροκίνητο κιβώτιο του MINI Countryman πρώτης γενιάς φαίνεται να παρουσιάζει πρόβλημα με τον συμπλέκτη του, ιδιαίτερα στα πρώτα έτη κυκλοφορίας του μοντέλου.
Αν και υποτίθεται ότι ο συμπλέκτης βελτιώθηκε το 2013, πολλά μοντέλα ακόμη δείχνουν τα ίδια σημάδια προβλήματος.
Τα κυριότερα σημάδια φθοράς συμπλέκτη περιλαμβάνουν:
– Μυρωδιά καμένου καουτσούκ
– Δυσκολίες στην αλλαγή ταχυτήτων
– Μαλακότητα στο πεντάλ του συμπλέκτη
– Προβλήματα κατά την αναστολή ή επιτάχυνση
– Θόρυβος τριβής κατά την αλλαγή ταχυτήτων
– Βογγητό κατά την πίεση του πεντάλ του συμπλέκτη
Κάποιοι ιδιοκτήτες μοιράζονται τις εμπειρίες τους:
«Όταν πήγα το νέο μου Countryman για έλεγχο συμπλέκτη, παρατήρησα ότι όταν ξεκινώ από κάτω από ένα απότομο δρόμο, ακούγεται κουδούνισμα από τον συμπλέκτη. Και όταν σταματάω στη μέση, χρειάζεται πολύ γκάζι για να ξεκινήσω. Στην κορυφή του δρόμου, αισθάνομαι μια έντονη μυρωδιά καψίματος».
«Αντικατέστησα τον συμπλέκτη στο MINI CM JCW του 2013 μόλις ένιωσα ότι γλιστρούσε και βογκούσε στην πρώτη ταχύτητα».
Η αγορά ενός νέου συμπλέκτη μπορεί να κοστίσει περίπου 500 ευρώ, ενώ η εργασία της αντικατάστασης είναι συχνά ακριβότερη, με τον χρόνο εργασίας να φτάνει τις 10 έως 15 ώρες. Οι συμπλέκτες θεωρούνται κομμάτια φθοράς, αλλά η αντικατάστασή τους κάθε λίγα χρόνια στο Countryman μπορεί να αποτελέσει σημαντικό οικονομικό βάρος.
Τα Θετικά και Αρνητικά του MINI Countryman
# Θετικά Χαρακτηριστικά
- Ρετρό Αισθητική
- Εντυπωσιακή Οδηγική Απόδοση
- Ευρύχωρο για ένα MINI
- Ποιοτικό Εσωτερικό
- Διαθέσιμο σε Χειροκίνητη Έκδοση
- Τετρακίνηση
- Εκτενείς Επιλογές Προσαρμογής
# Αρνητικά Χαρακτηριστικά
- Υψηλό Κόστος Συντήρησης
- Μη Πρακτικό και Ευρύχωρο σε Σύγκριση με Ανταγωνιστικά Μοντέλα
- Έλλειψη Σύγχρονων Βοηθημάτων Οδήγησης
Απόψεις ιδιοκτητών
«Το καλύτερο στοιχείο της οδηγικής εμπειρίας του Mini Countryman είναι ο τρόπος που χειρίζεται τις στροφές. Το τιμόνι είναι ακριβές και προσφέρει καλή αίσθηση του δρόμου. Γενικά, το Countrymanπροσφέρει διασκεδαστική οδήγηση και μπορεί εύκολα να διανύσει επαρχιακούς δρόμους με μεγαλύτερη ταχύτητα σε σύγκριση με πολλά άλλα μοντέλα της κατηγορίας του.»
«Η διαμόρφωση του εσωτερικού του Countryman δεν έχει αλλάξει αισθητά εδώ και καιρό. Προσφέρει έναν μοναδικό σχεδιασμό με χαρακτηριστικά όπως τα περιορισμένα όργανα και τους χρωμιωμένους διακόπτες.»
«Ο θόρυβος από τον δρόμο είναι αρκετά χαμηλός, ωστόσο το σχεδόν κάθετο παρμπρίζ και τα πλευρικά παράθυρα χωρίς πλαίσιο στο Countryman δημιουργούν σημαντικό θόρυβο αέρα. Οι ήχοι από τον κινητήρα και την εξάτμιση είναι διακριτικοί και εντείνονται μόνο κατά την πιο επιθετική οδήγηση.”
Παρόλο που το Countryman αποτελεί τη μεγαλύτερη έκδοση των Mini, δεν φημίζεται για την πρακτικότητά του στην κατηγορία των μικρών SUV. Με χωρητικότητα μόλις 460 λίτρα στο χώρο φόρτωσης, υπολείπεται σημαντικά συγκριτικά με τους ανταγωνιστές του, όπως το Audi Q3 με 490 λίτρα και το Mercedes-Benz GLB με 520 λίτρα.
Εάν προτιμάτε την οδηγική απόλαυση και εκτιμάτε το μοναδικό στυλ της Mini, τότε το Countryman σίγουρα δεν θα σας απογοητεύσει. Παρά το μεγαλύτερο μέγεθος και βάρος του σε σχέση με τα άλλα μοντέλα της Mini, το Countryman διατηρεί τη δυναμική και διασκεδαστική του φύση. Είναι ένα όχημα που προσκαλεί σε ενθουσιώδη οδήγηση και είναι πιθανό να βρεθείτε να κινείστε με μεγαλύτερη ταχύτητα σε στροφές και επαρχιακούς δρόμους, χωρίς καν να το αντιληφθείτε. Ίσως να μην αποτελεί την πιο πρακτική επιλογή στην κατηγορία του, αλλά προσφέρει διασκέδαση και στυλ.